sunnuntai 21. syyskuuta 2014

Itsemurha mielessä

Oon koko illan taas lukenu netistä kaikkee itsemurhasta. Kuolema, ja etenkin itsemurha kiinnostaa pelottavan paljon. Siksi haluun tankata kaiken sen tiedon mitä itsemurhaan/ mielenterveysongelmiin liittyy. Kai mä tällä yritän jäsentää ajatuksia. Vaikka samalla tiedän, että saatan vain lietsoa omia itsemurha-ajatuksia. Välillä taas itsemurhasta lukeminen rauhottaa. Ajattelen et se on mun "turva" tai "ulospääsykeino". Välillä itsemurhan ajatteleminen ja suunnitteleminen pitää mut hengissä. Vaikka samaan aikaan saatan vain kävellä lähemmäs omaa hautaa...
Oon tämän viikonlopun vanhempieni luona lomalla osastolta. On ollut aika vaikeaa; ahistus on ollu nousussa ja äänet taas kuskailee itteni tappamisesta. Miten tälläistä voi jaksaa? Mä olen taas ihan loppu..

Oon ehkä alkanu taas olee vähä enemmän huolissani itestäni. Itsemurhan sunnitteleminen on taas vallannu mun mielen. Itteni hirttäminen houkuttaa pelottavan paljon. Mä haluan kuolla. Ja samaan aikaan oon ok tän ajatuksen kaa, mut toisaalta mua kans pelottaa ihan helvetisti. Mitä jos mä oikeesti kuolen?

9 kommenttia:

  1. Luulen, että sun kiinnostus kuolemaa ja itsemurhaa kohtaan aiheina on ihan ymmärrettävää kun ne sun mielessä on aiemminkin pyöriny. Kuitenkin toisaalta on huolestuttavaa että tuollaisia tietoja etsiskelet.

    Mikä kuolemassa sua houkuttaa? Entä mikä siinä itsemurhan suunnittelussa on sellaista sulle, että se vie sun ajatukset?

    Olen susta huolissani, ja mielestäni siihen on ihan syytäkin :/. Kuitenkin olen ilonen että ajatus sua pelottaa. Niin sen pitää ollakin. Pelko on hyvä asia, koska se suojelee. Luotan suhun, ettet itseäsi tapa, mutta apua kyllä tartteet tosiaan.

    Voimia sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos viestistäsi!
      En oikein osaa vastata sun kysymyksiin..

      Poista
    2. Pärjäätkö? Vieläkö samat ajatukset pyörii mielessä?

      Poista
    3. Kyllä pyörii edelleen samat ajatukset mielessä, mutta enköhän mä tässä jotenkin pärjää, oon takas osastolla...

      Poista
    4. Miten tänään menee? Ihan hyvä varmaankin että olet siellä osastolla :)

      Poista
  2. On hyvä, että oot huolissasi itsestäsi! Haluat varmaan mielummin tulla onnelliseksi kuin kuolla? Anteeksi, en tiedä taustojasi, törmäsin vain tähän blogiin. Mutta muista että itsemurha on pysyvä ratkaisu väliaikaiseen ongelmaan. Älä tee sitä! Sinä ehdottomasti voit tulla onnelliseksi, vaikka se vaatiikin työtä. Hyvä, että olet mielenterveysammattilaisten piireissä! Olet tosi rohkea.

    Muista, että olet ainutlaatuinen. Olet ainoa ihminen koko maailman historiassa, joka kykenee olemaan juuri sinä! Sinä olet tärkeä maailmalle, ja ansaitset tulla onnelliseksi. Toivon että pääset eteenpäin paranemisen kanssa!

    VastaaPoista
  3. Kiitos viestistäsi, se piristi!(:

    VastaaPoista
  4. Ooksää hengissä vielä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon mä. En oo vaa saanu aikaseks kirjottaa mitään...

      Poista